3 października wraz z przedszkolakami z Przedszkola nr 21 w Koszalinie świętowaliśmy w naszej szkole Dzień Głośnego Czytania. Czytającymi bajkę „O złym smoku, który był tak naprawdę dobry” byli: pan dyrektor Paweł Rudecki, Maria Burak z klasy 4f oraz Hubert Tomczyk z klasy 2e. Dzieci z ogromnym skupieniem słuchały czytanej bajki i doskonale zrozumiały płynący z niej morał. Bardzo żywiołowo i mądrze odpowiadały na pytania. Następnie pod przewodnictwem Julii Pęksy z klasy 4c i Juliana Majewskiego z klasy 4e dzieci poszukiwały ukrytych smoków po całej szkole. Jeden z nich ukrył się w gabinecie dyrektora, drugi skrył się w sali od matematyki u p.prof. Janiny Jasińskiej, która z entuzjazmem powitała dzieci na swojej lekcji. Okazało się, że sześciolatki świetnie liczą do dwudziestu w pamięci, a niektóre nawet do stu! Kolejny miły smok czekał na nas w sali języka polskiego u p. prof. Iwony Tworek. I tu dzieci uczestniczyły w prawdziwej lekcji języka polskiego, doskonaliły umiejętności związane z alfabetem, pisały na tablicy. Wizyta na języku polskim zakończyła się wręczeniem dyplomów wszystkim dzieciom za doskonałą znajomość polskiego alfabetu. Ostatni ze smoków czekał na nas w laboratorium chemicznym, a w nim czarodziejki: Jagoda Stopera i Zofia Wilman z klasy 3e, które wyczarowały magiczny eliksir do puszczania baniek. Dzieci były oczarowane tym, że każdemu wyszły magiczne bańki mydlane. Na zakończenie spotkania przedszkolaki wzięły udział w mini recitalu piosenek bajkowych. Piosenki śpiewali: Amelia Wojciechowska z klasy 4d, Natalia Turek z klasy i Julian Kubiak z klasy 3e. Pan dyrektor podziękował „maluchom” za wizytę i obdarował ich prezentami.
Coroczna wizyta przedszkolaków z Przedszkola nr 21 w Koszalinie kolejny raz uświadomiła licealistom, jak pięknie i beztrosko było, kiedy miało się pięć, sześć lat…
Dziękujemy i do zobaczenia na głośnym czytaniu za rok.
PS. Za pracę organizacyjną odpowiadała Alina Gawęda z klasy 4f, fotografował Julian Kubiak z klasy 3e, koordynowała p. prof. Małgorzata Bednarska w zdalnej współpracy z p. prof. Agnieszką Naszydłowską