Projekt „Program poprawy jakości kształcenia ogólnego w Koszalinie”
Informacja o projekcie
#FunduszeEuropejskie #FunduszeUE #ProjektyEdukacyjneKoszalina
I Liceum Ogólnokształcące im. St. Dubois w Koszalinie przystąpiło do realizacji projektu pt. „Program poprawy jakości kształcenia ogólnego w Koszalinie”.
Projekt, którego Beneficjentem jest Gmina Miasto Koszalin uzyskał dofinansowanie ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Działania 6.9 Programu Fundusze Europejskie dla Pomorza Zachodniego na lata 2021-2027. Przedsięwzięcie realizowane będzie do końca 2025 roku (okres realizacji: 01.02.2024 r. – 31.12.2025 r.)
Realizatorami projektu jest 9 szkół kształcenia ogólnego prowadzonych przez Gminę Miasto Koszalin:
· Szkoła Podstawowa nr 3,
· Szkoła Podstawowa nr 4,
· Szkoła Podstawowa nr 6,
· Szkoła Podstawowa nr 7,
· Szkoła Podstawowa nr 10,
· Szkoła Podstawowa nr 17,
· Szkoła Podstawowa nr 18,
· I Liceum Ogólnokształcące,
· VI Liceum Ogólnokształcące.
Grupę docelową projektu stanowią uczniowie oraz nauczyciele szkół objętych wsparciem.
Cel projektu:
Podniesienie do 31 grudnia 2025 roku jakości i dostępności 9 szkół kształcenia ogólnego z Koszalina poprzez:
1) objęcie co najmniej 3060 uczniów wsparciem w zakresie rozwijania kompetencji kluczowych poprzez wdrożenie kompleksowych programów indywidualizacji pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, wsparcie psychologiczno-pedagogiczne, prowadzenie zajęć rozwijających uzdolnienia, kompetencje z zakresu TIK, stosowanie nauczania opartego na metodzie eksperymentu,
2) objęcie uczniów kl. III i IV liceów ogólnokształcących i klas VII-VIII szkół podstawowych ofertą doradztwa edukacyjno-zawodowego,
3) doskonalenie zawodowe 453 (387K, 66M) nauczycieli z zakresu stosowania indywidualizacji nauczania, rozwijania ich kompetencji cyfrowych, stosowania efektywnych metod kształcenia, udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej, pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, rozwijania kompetencji kluczowych, narzędzi TIK, kształtowania u uczniów zielonych kompetencji, inkluzywności i równego traktowania,
4) wyposażenia pracowni przedmiotowych na potrzeby nauczania opartego na metodzie eksperymentu,
5) poprawę warunków do prowadzenia edukacji włączającej.
Planowane rezultaty:
· co najmniej 2754 uczniów objętych wsparciem nabędzie kwalifikacje lub kompetencje kluczowe;
· co najmniej 408 nauczycieli objętych wsparciem uzyska kwalifikacje lub nabędzie kompetencje;
· co najmniej 321 nauczycieli objętych wsparciem uzyska kwalifikacje w zakresie cyfrowych kompetencji;
· doposażenie 9 szkół będących realizatorami projektu na potrzeby prowadzenia wysokiej jakości zajęć rozwijających kompetencje kluczowe uczniów oraz podniesienia jakości edukacji włączającej.
Partnerzy projektu:
– Fundacja Nauka dla Środowiska
– Konsorcjum Fundacja “Instytut Edukacji Pozytywnej”
Całkowita wartość projektu: 3 751 148,51 zł.
Wysokość wkładu z Funduszy Europejskich: 3 188 476,23 zł.
Wysokość wkładu ze środków budżetu państwa: 187 557,38 zł.
Wkład własny: 375 114,90 zł.
Z życia projektu
-
Wyrównawcze z matematyki – 2 grupy
-
Rozwijające uzdolnienia z matematyki- 2 grupy
-
Rozwijające uzdolnienia z biologii- 2 grupy
Wszyscy uczniowie byli również objęci doradztwem zawodowym.
ZAJĘCIA DODATKOWE
- 19 marca 2024r. odbyło się pierwsze, w ramach realizacji projektu, szkolenie dla nauczycieli pt. “Depresja i zaburzenia lękowe w aspekcie dydaktycznym, wychowawczym i zdrowotnym”. W szkoleniu wzięło udział 20 nauczycieli naszej szkoły.
-
Od 1 maja 2024r. wszyscy nauczyciele naszej szkoły oraz rodzice uczniów otrzymali dostęp do platformy e-learningowej, na której znajdują się materiały video oraz w formie plików PDF, na temat: “Przemoc i cyberprzemoc rówieśnicza”
-
W dniach 29-30 kwietnia 2024r. Oraz 27-28 maja 2024r. Trzy nauczycielki z naszej szkoły: Panie Dorota Boroń-Jagodzińska, Julia Siewruk i Anna Muchowska wzięły udział w specjalistycznym, certyfikowanym szkoleniu I i II stopnia “Trener Treningu Umiejętności Społecznych dla dzieci i osób dorosłych ” oraz “Trener Treningu Umiejętności Społecznych dla osób z autyzmem i zespołem Aspergera”.
-
W dniach 3-5 czerwca 2024r. Sześcioro nauczycieli: Panie Marta Dembińska, Małgorzata Bednarska, Agnieszka Mielcarek, Iwona Mielczarek, Beata Sławna-Guzowska oraz Pan Łukasz Chojnacki wzięli udział w warsztatach, mających na celu wprowadzenie w szkole programu Aflateen z zakresu edukacji społeczno – finansowej młodzieży, czyli pomoc młodzieży w realizacji ich potencjału. Program Aflateen dla dzieci i młodzieży został opracowany w formie podróży, która ma powodować refleksję nad życiem, nauczyć młodych ludzi rozwiązywania problemów obecnych w ich społecznościach, a także nauczyć umiejętności życiowych, które pomogą im stać się nie tylko zaangażowanymi obywatelami oraz zarządzać swoimi finansami, przedsięwzięciami i projektami z innymi młodymi ludźmi ze swojej społeczności.
Rekrutacja
LISTA UCZNIÓW KLAS IV ZAKWALIFIKOWANYCH NA ZAJĘCIA W RAMACH
Projektu pt. „Poprawa jakości kształcenia ogólnego w Koszalinie”
Matematyka – zajęcia rozwijające uzdolnienia | |||
Imię i nazwisko nauczyciela | Grupa | Imię i nazwisko | Klasa |
Paweł Rudecki | Gr.1 | 1. Paulina Głębicka
2. Marta Telega 3. Martyna Pawlak 4. Karolina Chreptowicz 5. Jakub Dembicki 6. Adrian Frąckowiak 7. Robert Jarosz 8. Małgorzata Liskowska 9. Przemysław Jegier 10. Agata Juszkiewicz 11. Kacper Miklasiński 12. Kinga Marcinkiewicz 13. Karolina Pietrzyk 14. Michał Wesołowski |
4d
4d 4d 4b 4a 4a 4a 4a 4a 4a 4a 4a 4a 4a |
Julianna Wawrzyniak | Gr.2 | 1. Hanna Barabas
2. Zuzanna Borkowska 3. Mikołaj Lesisz 4. Karolina Michalska 5. Marika Minkiewicz 6. Grzegorz Piechota 7. Mikołaj Piotrowski 8. Mikołaj Radliński 9. Hanna Suszek |
4 c
4c 4c 4c 4c 4c 4c 4c 4c |
Matematyka- zajęcia wyrównawcze | |||
Urszula Borucińska | Gr.1 | 1. Weronika Jędrzejewska
2. Dominika Janczak 3. Marta Lubocka 4. Martyna Nowak 5. Emilia Karska 6. Zuzanna Dudek 7. Maria Pękala 8. Maja Rynkiewicz 9. Julia Utecht 10. Weronika Wesołowska |
4d
4d 4d 4d 4d 4d 4d 4d 4d 4d |
Janina Jasińska | Gr.2 | 1. Paulina Jurga
2. Pola Sapieja 3. Wiktor Kobiella 4. Amelia Sekrecka 5. Oliwier Tetzlaff |
4f
4f 4f 4f 4f |
Biologia- zajęcia rozwijające uzdolnienia | |||
Bożena Gajdzica | Gr.1 | 1. Aleksander Bock
2. Milena Fiszbak 3. Aleksandra Franc 4. Oliwia Łosek 5. Zuzanna Pawlak 6. Karolina Strzelczyk |
4e
4e 4e 4e 4e 4e |
Marta Dembińska | Gr.2 | 1. Dominika Janczak
2. Martyna Nowak 3. Emilia Karska 4. Kacper Kacprzyk 5. Marta Lubocka 6. Dominika Lisowska 7. Nikola Rybczyńska 8. Marta Telega 9. Zuzanna Dudek 10. Maria Pękala 11. Dominika Wesołowska 12. Maria Biernat 13. Bartłomiej Nagórski 14. Maja Rynkiewicz |
4d
4d 4d 4d 4d 4d 4d 4d 4d 4d 4d 4d 4d 4d |
Otwieramy nabór na:
-
Zajęcia wyrównawcze z matematyki (2 grupy)
-
Zajęcia rozwijające uzdolnienia z matematyki (2 grupy)
-
Zajęcia rozwijające uzdolnienia z biologii (2 grupy)
Ogłaszamy rekrutację dla nauczycieli na serię warsztatów z zakresu programu Aflatoun/Aflateen, w tym warsztaty ZIELONE I CYFROWE KOMPETENCJE oraz warsztaty KOMPETENCJE SPOŁECZNE, OBYWATELSKIE i PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ (Fundacja Nauka dla Środowiska). Formularze (zał. Nr 2) wraz z załącznikiem nr 4 można składać do koordynatora projektu – wicedyrektor Katarzyny Sapiei do 24.05.2024r.
-
Agnieszka Mielcarek
-
Marta Dembińska
-
Łukasz Chojnacki
-
Iwona Mielczarek
-
Małgorzata Bednarska
-
Beata Sławna-Guzowska