Erasmus+ 2020-2022 – I LO im. St. Dubois w Koszalinie
   Dubois a COVID-19 – zasady reżimu sanitarnego i nauki zdalnej obowiązujące w I LO w roku szkolnym 2020/2021.ZAPOZNAJ SIĘ TERAZ

Erasmus+

Projekt „Memory of Europe: Historical intersections and their message for the contemporary generation”

Informacje o projekcie

1) Projekt realizowany w ramach programu ERASMUS+ – Akcja 2. Partnerstwa Współpracy Szkół (KA229)
2) Czas trwania: od 01.09.2020 r. do 31.08.2022 r.
3) Tytuł: „Memory of Europe: Historical intersections and their message for the contemporary generation”
4) Kwota dofinansowania: 31 497 euro
5) Szkoły partnerskie:

  • I Liceum Ogólnokształcące im. St. Dubois – Koszalin; Polska
  • Pavol Jozef Šafárik Gimnázium – Rožňava; Słowacja
  • Geniko Lykeio Mouzakiou – Mouzaki; Grecja
  • I.I.S.S. Canudo – Gioia del Colle; Włochy

Cele projektu

1) Projekt koncentruje się na II wojnie światowej i jej wpływie na współczesne pokolenie. Działania projektowe zostały podzielone na moduły w ramach których uczestnicy projektu przeprowadzą wywiady ze współczesnymi świadkami II wojny światowej i przekształcą uzyskane informacje w film historyczny dokumentujący II wojnę światową oraz różne inne gatunki sztuki (np.: slam poetycki, piosenki i obrazy).

2) Celem projektu jest stworzenie międzyprzedmiotowych zespołów, które będą współpracować przy tworzeniu scenariuszy lekcji i działań zwiększających zrozumienie przyczyn i konsekwencji II wojny światowej oraz różnic w skutkach wojny w różnych krajach. Globalne spojrzenie na ten temat z różnych punktów widzenia pozwoli uczestnikom projektu lepiej poznać temat, a tym samym podnieść swoją świadomość wagi takich kwestii jak tolerancja, współpraca i zrozumienie różnych kultur, narodowości i ras.

3) Poza filmem historycznym projekt zakłada również wypracowanie innych konkretnych produktów związanych z jego tematyką, między innymi: grafów i wykresów dotyczących ekonomicznych przyczyn i konsekwencji II wojny światowej oraz różnic między jej wpływem na różne kraje, ilustrowanego komiksu, gry planszowej oraz pomocy dydaktycznych.