Zapraszamy nauczycieli polonistów (i nie tylko) do lektury najnowszego numeru Polonistyki.
W marcowym i kwietniowym wydaniu czasopisma Polonistyka znajdziesz odpowiedź na pytanie, jak kształtować w uczniach postawę otwartości i dbać o edukację włączającą. Rozmowa o tym, jak formułowany jest, lub może być, zwrot adresatywny, wydaje się ciekawym zaproszeniem do toczącej się dziś dyskusji na temat wrażliwości na drugiego, dostrzegania jednostki i uwzględniania jej w językowym kształcie wypowiedzi. Taka rozmowa o języku – a zwłaszcza języku inkluzywnym – to nie szukanie reguł, których należy przestrzegać, by osiągnąć określony retorycznie cel, lecz budowanie w młodych ludziach fundamentów tak ważnej dziś postawy uważności. Zapraszamy do lektury!
Przeczytasz także:
- jak zorganizować niezwykły bal z bohaterami lektur szkolnych,
- jak zachęcić uczniów do lektury opowiadań Brunona Schulza,
- jak dobrze rozplanować pracę, aby zapewnić uczniom solidne powtórki i jak najmniej stresu.
Do zobaczenia w szkolnej czytelni.