W najnowszym numerze Polonistyki (maj/czerwiec 3/22) przeczytasz m. in.:
Grama(prak)tyka
Scenariusz lekcji języka polskiego dotyczącej czasownika z wykorzystaniem informacji językowych w analizie tekstu poetyckiego – Joanna Krzemińska
Polski w praktyce
Korzyści i trudności wynikające ze stosowania języka pisanego na podstawie wiersza Cypriana Norwida Pismo – gotowy arkusz z ćwiczeniami – Izabela Bartol
Praktyczny Przewodnik Nauczyciela
Jak pomóc młodym ludziom unikać fake newsów i manipulacji mediów? – Marzena Tyl
Język w służbie opresji, czyli o „marcowym gadaniu” – Maciej Pietrzak
Uczniowie na tropie fake newsów – zbiór wskazówek i zadań rozwijających umiejętność krytycznego myślenia i czytania – Joanna Krzemińska
Scenariusz zajęć rozwijających kompetencje miękkie uczniów – dr Adriana Kloskowska
Praktyczny Przewodnik Nauczyciela
Co robić, żeby uczniom chciało się chcieć – motywacja 3.0 wyzwaniem w praktyce nauczycielskiej – dr Adriana Kloskowska
Otwarty dostęp
Jak omawiać Boską Komedię Dantego metodą SMART? – Iwona Grodź
Książka na zakręcie
„Wina świadka” – człowiek w albańskim reżimie – Paulina Małochleb
Innowacje polonistyczne
Zaproszenie do konfrontacji z lekturą – pomysły na upowszechnianie czytelnictwa w szkole – Małgorzata Swędrowska
Wsparcie uczniów
Ćwiczenia TRE® jako narzędzie wspierające powrót dziecka do równowagi po stresie i traumie – Roberta Czarnecka
Nauczanie języka polskiego jako obcego
Jak krok po kroku realizować kształcenie polonistyczne uczniów z doświadczeniem migracyjnym – poradnik praktyka z propozycją ćwiczeń – Agnieszka Tomasik
Zapraszamy Polonistów i Humanistów po najnowszy numer polonistyki do szkolnej czytelni.