Comenius
Projekt Digital Storytelling realizowany w latach 2011-2013
Tytuł projektu: „Cyfrowe opowiadania”
Wartość projektu w walucie – 20000 €
Kwota w PLN – 83.000 zł
Partnerzy projektu:
- Norwegia
- Holandia
- Irlandia
- Portugalia
- Francja
Cele projektu:
- upowszechnienie wymiaru europejskiego w szkole;
- uczenie się języka obcego (angielskiego) w bardziej praktyczny sposób;
- uczenie się i zrozumienie siebie nawzajem, swojej kultury, historii;
- używanie TIK jako główne narzędzie kontaktu między uczniami i nauczycielami, rodzicami oraz żeby podzielić się wynikami naszej współpracy (strona internetowa);
- zmiana negatywnych opinii i wyobrażeń uczniów i rodziców o innych krajach europejskich;
- uczenie się od siebie.
Działania, które obejmował projekt:
- Przygotowywanie prezentacji multimedialnych z wykorzystywaniem różnych technik i programów: PowerPoint, Prezi, programy do tworzenia filmów, teledysków, kreskówek).
Uczniowie pracowali nad następującymi tematami:
- Prezentacja szkół i regionów;
- Zabytki, historia, ważne postaci;
- Mity, legendy;
- Broszura turystyczna;
- Tradycje, święta;
- Jedzenie, typowe potrawy regionalne;
- Muzyka;
- Krajobrazy.
Uczniowie pracując w parach przygotowywali swoje prezentacje w języku angielskim. Następnie trzyosobowy zespół nauczycieli wybierał dwie najlepsze prace, a ich twórcy byli nagradzani wyjazdem do jednego z krajów partnerskich. Tam ponownie prezentowali swoje prace przed nauczycielami i kolegami z innych krajów.
Lp. | Kraj wyjazdu i data | Ilość nauczycieli | Ilość uczniów |
1. | Holandia (Rotterdam) 08-13 X 2011 r. | 2 | – |
2. | Norwegia (Oslo) 04-08 III 2012 r. | 2 | 4 |
3. | Irlandia (Dublin) 22-26 IV 2012 r. | 2 | 4 |
4. | Polska (Koszalin) 18-22 XI 2012 r. | – | – |
5. | Portugalia (Arcos de Valdevez) 27-31 I 2013 r. | 3 | 0 |
6. | Francja (Lyon) 21-25 IV 2013 r. | 2 | 8 |
Jednocześnie przez cały okres trwania projektu wszystkie uczestniczące w nim kraje pisały kolejne rozdziały opowiadania “Abducted in Europe”, które przesyłane były partnerom mailowo oraz publikowane na platformie eTwinning w przestrzeni TwinSpace. Na ostatnim spotkaniu we Francji młodzież pracując w międzynarodowych grupach napisała kilka alternatywnych zakończeń całej historii. Już w Polsce książka ta została opublikowana po wcześniejszym zaprojektowaniu okładki.