Projekt „Program poprawy jakości kształcenia ogólnego w Koszalinie”
Informacja o projekcie
#FunduszeEuropejskie #FunduszeUE #ProjektyEdukacyjneKoszalina
I Liceum Ogólnokształcące im. St. Dubois w Koszalinie przystąpiło do realizacji projektu pt. „Program poprawy jakości kształcenia ogólnego w Koszalinie”.
Projekt, którego Beneficjentem jest Gmina Miasto Koszalin uzyskał dofinansowanie ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Działania 6.9 Programu Fundusze Europejskie dla Pomorza Zachodniego na lata 2021-2027. Przedsięwzięcie realizowane będzie do końca 2025 roku (okres realizacji: 01.02.2024 r. – 31.12.2025 r.)
Realizatorami projektu jest 9 szkół kształcenia ogólnego prowadzonych przez Gminę Miasto Koszalin:
· Szkoła Podstawowa nr 3,
· Szkoła Podstawowa nr 4,
· Szkoła Podstawowa nr 6,
· Szkoła Podstawowa nr 7,
· Szkoła Podstawowa nr 10,
· Szkoła Podstawowa nr 17,
· Szkoła Podstawowa nr 18,
· I Liceum Ogólnokształcące,
· VI Liceum Ogólnokształcące.
Grupę docelową projektu stanowią uczniowie oraz nauczyciele szkół objętych wsparciem.
Cel projektu:
Podniesienie do 31 grudnia 2025 roku jakości i dostępności 9 szkół kształcenia ogólnego z Koszalina poprzez:
1) objęcie co najmniej 3060 uczniów wsparciem w zakresie rozwijania kompetencji kluczowych poprzez wdrożenie kompleksowych programów indywidualizacji pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, wsparcie psychologiczno-pedagogiczne, prowadzenie zajęć rozwijających uzdolnienia, kompetencje z zakresu TIK, stosowanie nauczania opartego na metodzie eksperymentu,
2) objęcie uczniów kl. III i IV liceów ogólnokształcących i klas VII-VIII szkół podstawowych ofertą doradztwa edukacyjno-zawodowego,
3) doskonalenie zawodowe 453 (387K, 66M) nauczycieli z zakresu stosowania indywidualizacji nauczania, rozwijania ich kompetencji cyfrowych, stosowania efektywnych metod kształcenia, udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej, pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, rozwijania kompetencji kluczowych, narzędzi TIK, kształtowania u uczniów zielonych kompetencji, inkluzywności i równego traktowania,
4) wyposażenia pracowni przedmiotowych na potrzeby nauczania opartego na metodzie eksperymentu,
5) poprawę warunków do prowadzenia edukacji włączającej.
Planowane rezultaty:
· co najmniej 2754 uczniów objętych wsparciem nabędzie kwalifikacje lub kompetencje kluczowe;
· co najmniej 408 nauczycieli objętych wsparciem uzyska kwalifikacje lub nabędzie kompetencje;
· co najmniej 321 nauczycieli objętych wsparciem uzyska kwalifikacje w zakresie cyfrowych kompetencji;
· doposażenie 9 szkół będących realizatorami projektu na potrzeby prowadzenia wysokiej jakości zajęć rozwijających kompetencje kluczowe uczniów oraz podniesienia jakości edukacji włączającej.
Partnerzy projektu:
– Fundacja Nauka dla Środowiska
– Konsorcjum Fundacja “Instytut Edukacji Pozytywnej”
Całkowita wartość projektu: 3 751 148,51 zł.
Wysokość wkładu z Funduszy Europejskich: 3 188 476,23 zł.
Wysokość wkładu ze środków budżetu państwa: 187 557,38 zł.
Wkład własny: 375 114,90 zł.
Z życia projektu
-
Wyrównawcze z matematyki – 2 grupy
-
Rozwijające uzdolnienia z matematyki- 2 grupy
-
Rozwijające uzdolnienia z biologii- 2 grupy
Wszyscy uczniowie byli również objęci doradztwem zawodowym.
ZAJĘCIA DODATKOWE
- 19 marca 2024r. odbyło się pierwsze, w ramach realizacji projektu, szkolenie dla nauczycieli pt. “Depresja i zaburzenia lękowe w aspekcie dydaktycznym, wychowawczym i zdrowotnym”. W szkoleniu wzięło udział 20 nauczycieli naszej szkoły.
-
Od 1 maja 2024r. wszyscy nauczyciele naszej szkoły oraz rodzice uczniów otrzymali dostęp do platformy e-learningowej, na której znajdują się materiały video oraz w formie plików PDF, na temat: “Przemoc i cyberprzemoc rówieśnicza”
-
W dniach 29-30 kwietnia 2024r. Oraz 27-28 maja 2024r. Trzy nauczycielki z naszej szkoły: Panie Dorota Boroń-Jagodzińska, Julia Siewruk i Anna Muchowska wzięły udział w specjalistycznym, certyfikowanym szkoleniu I i II stopnia “Trener Treningu Umiejętności Społecznych dla dzieci i osób dorosłych ” oraz “Trener Treningu Umiejętności Społecznych dla osób z autyzmem i zespołem Aspergera”.
-
W dniach 3-5 czerwca 2024r. Sześcioro nauczycieli: Panie Marta Dembińska, Małgorzata Bednarska, Agnieszka Mielcarek, Iwona Mielczarek, Beata Sławna-Guzowska oraz Pan Łukasz Chojnacki wzięli udział w warsztatach, mających na celu wprowadzenie w szkole programu Aflateen z zakresu edukacji społeczno – finansowej młodzieży, czyli pomoc młodzieży w realizacji ich potencjału. Program Aflateen dla dzieci i młodzieży został opracowany w formie podróży, która ma powodować refleksję nad życiem, nauczyć młodych ludzi rozwiązywania problemów obecnych w ich społecznościach, a także nauczyć umiejętności życiowych, które pomogą im stać się nie tylko zaangażowanymi obywatelami oraz zarządzać swoimi finansami, przedsięwzięciami i projektami z innymi młodymi ludźmi ze swojej społeczności.
Rekrutacja
Otwieramy nabór na:
-
Zajęcia wyrównawcze z matematyki (2 grupy)
-
Zajęcia rozwijające uzdolnienia z matematyki (2 grupy)
-
Zajęcia rozwijające uzdolnienia z biologii (2 grupy)
Ogłaszamy rekrutację dla nauczycieli na serię warsztatów z zakresu programu Aflatoun/Aflateen, w tym warsztaty ZIELONE I CYFROWE KOMPETENCJE oraz warsztaty KOMPETENCJE SPOŁECZNE, OBYWATELSKIE i PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ (Fundacja Nauka dla Środowiska). Formularze (zał. Nr 2) wraz z załącznikiem nr 4 można składać do koordynatora projektu – wicedyrektor Katarzyny Sapiei do 24.05.2024r.
-
Agnieszka Mielcarek
-
Marta Dembińska
-
Łukasz Chojnacki
-
Iwona Mielczarek
-
Małgorzata Bednarska
-
Beata Sławna-Guzowska