Strona główna

Rostock

W słoneczny czwartkowy poranek grupa osiemnastu osób pod opieką Pani Profesor E. Latzke wyjechała do Rostocku. Naszym celem było zapoznanie się z Rostockim Uniwersytetem oraz Wyższą Szkołą Zawodową w Straslundzie. Oprócz naszej szkoły, była z nami grupa uczniów z gdańskiego liceum niemieckiego. Po ,,niewielkich'' trudnościach z odnalezieniem drogi, około godziny 14:00 dojechaliśmy do Straslundu. Czystość niemieckiego miasteczka na pewno wywarła na nas duże wrażenie. Po wysłuchaniu wykładu o Straslundzkiej uczelni (oczywiście w języku niemieckim) mile zaskoczyła nas prezentacja polskiej studentki, która już od trzech lat uczy się w owej szkole. Jedynym minusem studiowania w Niemczech było według niej.. brak polskiego, pysznego jedzenia ;)

Po zwiedzeniu całości uczelni, udaliśmy się do Rostocku. Wieczorna kolacja w eleganckiej restauracji była dla nas niezwykle miłym powitaniem.

Piatek z pewnością kojarzyć się nam będzie z poznawaniem imponującej architektury miasta Rostock oraz malowniczych krajoobrazów landu Mecklenburg-Vorpommern. Po pysznym śniadaniu w hotelu GreifenNest, w którym byliśmy zakwaterowani, udaliśmy się na wycieczkę statkiem do położonej niedaleko Rostocku wypoczynkowej miejscowości Warnemunde. Silny, zimny wiatr nie przeszkodził nam w obserwowaniu przyrody oraz bogato zagospodarowanej lini brzegowej. O godzinie 12 mielismy okazję zjeść obiad w najlepszej stołówce Niemiec- Mensa Sud. Zgodnie moglismy stwierdzić, iż wyróznienie dla tej uniwersyteckiej stołówki nie bylo przypadkowe a jedzenie okazalo sie byc pysznym. Po oficjalnym powitaniu uczniów wszystkich szkół z udziałem Pan Karoliny Ziemiańskiej oraz Petry Schmidtke udaliśmy się na zwiedzanie miasta z przewodnikiem. Humor z jakim przewodnik opowiadał ciekawe anegdoty ułatwił nam przyswajanie zawiłej historii miasta hanzeatyckiego Rostock. po w pelni wykorzystanym czasie wolnym o godz 17 udaliśmy się na tzw. ' Wissenskarawane". Jest to projekt dzięki któremu przybliżane są różne tajniki wiedzy w leki łatwy i przyjemny sposób. Nasza grupa miała okazję dowiedzięć się wiecej o zawiłych prawach fizycznych i teoriach astronomicznych. Show prowadzone bylo przez aktorów, a wykłady urozmaicane sztuczkami cyrkowymi. O godzinie 19 wszyscy przyjęli z radością wieść o wieczorym grillu z niemieckimi studentami, podczas którego mozna bylo spróbowac tradycyjnego bratwursta- kiełbasy pieczonej w bułce.

Na sobotnie śniadanie wiele osób przyszło wcześniej, by jak najszybciej móc skosztować pysznych, ciepłych muffinów ;) Był to też nasz najważniejszy dzień, bowiem miał on być spędzony na zwiedzaniu rostockiej uczelni.

Po wejściu do dużej, uniwersyteckiej sali, gdzie (widniał napis HIT, czyli Hochschulinformationstag ) zajęliśmy miejsca i niektórzy z nas na pewno poczuli się jak prawdziwi rostoccy studenci ;)

Miłą niespodzianką było osobiste przywitanie naszej polskiej grupy ze strony rektora uczelni. Zależnie od planów na przyszłość, wybieraliśmy wykłady, które najbardziej nas interesowały, a trzeba przyznać, że możliwości było wiele.. Jura, Chemie, Medizin to tylko niektóre z nich.

Trzy dni pobytu w Rostocku były dla nas nie tylko próbą oderwania się od ponurej rzeczywistości i wizji zbliżających się coraz szybciej matur , ale również wspaniałym życiowym doświadczeniem, dającym wiedzę o wadach i zaletach studiowania w Niemczech. Tego wyjazdu na pewno nie zapomnimy! ;)

Złota Szkoła 2017

Social Media

I love Dubois

Wyniki maturalne 2016

Kalendarz szkolny

Zmiany w planie

Zmiany w planie na środę 24.05.2017r.

Kl I b na 3 lekcji ma okienko
Kl II d na 4 lekcji ma okienko

UWAGA
Klasy : II a, II e i II c i II f są na wycieczce
Klasy mające okienka idą do bufetu lub czytelni.